4 1) Paransimme yhteyksiä päättäjiin. 2) Tehostimme kauppakamarien välistä yhteistä tekemistä. 3) Veimme elinkeinoelämän viesti soteuudistukseen. Edunvalvontatyötä tehtiin yhteistyössä Elinkeinoelämän keskusliitto EK:n kanssa. Etelä-Karjalan kauppakamarin ja Elinkeinoelämän keskusliitto EK:n yhteistyösopimuksen mukaisesti kauppakamari toimi EK:n yhteysorganisaationa toimialueellaan. 5 KESKEISET PALVELUT JÄSENKUNNALLE Kauppakamarin keskeiset palvelut jäsenkunnalle vuonna 2022 olivat: -Keskustelu- ja vaikuttamisfoorumi ajankohtaisasioissa -Valiokuntatyövaikuttaminen -Laajan asiantuntijaverkoston hyödyntäminen -Yritystoimintaa tukeva ajankohtaiskoulutus -Kuukausikirje -Kauppakamarijuristi-neuvontapalvelu -Ulkomaankaupan asiakirjojen vahvistaminen -Ulkomaankaupan neuvontapalvelu -Kauppakamariryhmän yhteiset palvelut ja tilaisuudet 6 LUOTTAMUSHENKILÖTYYTYVÄISYYS Vuonna 2022 toteutettiin jäsentyytyväisyyskysely. Vastauksia saatiin 15 kappaletta. Kysymys: Minkä yleisarvosanan annat Etelä-Karjalan kauppakamarin toiminnasta? Arvosana (asteikolla 1-5): 4,0. (Vuonna 2020=3,9) Kysymys: Suosittelisitko kokemuksesi perusteella Etelä-Karjalan kauppakamarin jäsenyyttä? Arvosana (NPS): 33. (Vuonna 2020=37) 7 HENKILÖKUNTA Kauppakamarin vakituista henkilökuntaa vuonna 2022 olivat toimitusjohtaja, varatuomari Mika Peltonen ja palvelupäällikkö, yo-tradenomi Marjo Okko. Kirjanpitäjänä toimi KLT Irene Kiero-Syrjäläinen (Tilikarelia Oy). 8 TIEDOTUS- JA NEUVONTATOIMINTA Sähköinen Uutiskirje lähetettiin jäsenyhteisöille kerran kuukaudessa. Tämän lisäksi ajankohtaisasioista ja tilaisuuksista lähetettiin tietoa sähköpostitse. Mika Peltonen antoi oikeudellista neuvontaa jäsenpalvelun ja Marjo Okko antoi ulkomaankaupan asiakirjoihin ja vientikauppaan liittyvää neuvontaa. 9 ULKOMAANKAUPAN ASIAKIRJAT Kauppakamarin lakisääteisiin viranomaistehtäviin kuului vientikaupassa edellytettävien ulkomaankaupan asiakirjojen vahvistaminen Euroopan Unionin tullirajan ylittävään vientikauppaan (kohdemaan niin edellyttäessä).
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk0MTY=