7 Ajankohtaisista teemoista kerrotaan säännöllisesti järjestettävissä verkostoitumistilaisuuksissa kuten Kauppakamariaamiaisilla, Kauppakamarilounailla ja Kauppakamarin Kantapöydissä Lähitilaisuuksien hiilijalanjälki lasketaan ja kompensoidaan Taimiteko-konseptin kautta. 2.8.2 Uutiskirje Uutiskirje ilmestyy kuukausittain (pl. heinäkuu) hyödyntäen Lianapostitusalustaa. 2.9 Viranomaistehtävät Kauppakamari hoitaa tinkimättömän ammattitaitoisesti sille erityislaissa säädetyn viranomaistehtävän eli ulkomaankaupan asiakirjojen vahvistamismenettelyn. Asiakirjapalvelu sisältää lähinnä Euroopan Unionin yleisen alkuperätodistuksen ja ulkomaankaupan kauppa- yms. asiakirjojen vahvistamiset. Vahvistettavat ulkomaankaupan asiakirjat on tarkoitettu Etelä-Karjalassa sijaitsevien yritysten vientiin ETA-alueen ulkopuolelle. Asiakirjapalvelu edellyttää kauppakamarin toimistolta jatkuvasti ylläpidettävää osaamista. 2.10 Hallinto ja johtaminen Elinkeinoelämän edustajana kauppakamarin tulee olla tiennäyttäjä hyvässä hallintotavassa, läpinäkyvässä taloudenpidossa, uusien järjestelmien käyttöönotossa sekä vastuullisuudessa (mm. hiilijalanjälki). Hallitus ohjeistaa kauppakamarin toimiston toimintaa. Kauppakamarin toimiston resurssit eli toimitusjohtaja ja palvelupäällikkö toteuttavat kauppakamarille kuuluvat tehtävät keskinäisen työnjakonsa mukaisesti. 2.11 Myynti ja markkinointi Kauppakamarin jäsenyyden markkinoinnissa omaksuttua pysyviin jäsenyyksiin tähtäävää toimintatapaa jatketaan. Olisi hyvä, jos kauppakamarin henkilökunnan lisäksi myös luottamushenkilöverkosto tuntisi perusasiat kauppakamaritoiminnasta ja olisi siten paitsi halukas myös valmis markkinoimaan kauppakamarin jäsenyyttä. Tavoitteena on, että toiminnan hyvä laatu realisoituu jäsenmäärän kasvuna.
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk0MTY=