2 2.5 Tiedontuotanto ja viestintä 2.6 Kansainvälistymisen edistäminen 2.7 Neuvontapalvelut 2.8 Muut palvelut 2.8.1 Koulutus- ja verkostoitumistilaisuudet 2.8.2 Uutiskirje 2.9 Viranomaistehtävät 2.10 Hallinto ja johtaminen 2.11 Myynti ja markkinointi 2.12 Imatran seudun kauppakamariasiamies 3 JÄSENSTRATEGIA 4 RESURSSIT 4.1 Varainhankinta ja vakavaraisuus 4.2 Stipendirahastot 4.2 Henkilöstö ja osaaminen 4.3 Toimitilat ja järjestelmät 5 MITTARIT 1 TOIMINNAN LÄHTÖKOHDAT 1.1 Omistajastrategia Kauppakamari on pysyvä organisaatio, jonka omistajia ovat sen jäsenyhteisöt. Kauppakamarin jäsenkunta edustaa alueensa elinkeinoelämää kattavasti ja monipuolisesti. Jäsenkunta on antanut kauppakamarille valtakirjan vaikuttaa keskeisissä elinkeinoelämän toimintaedellytyksiä parantavissa yhteyksissä. Kauppakamari on arvostettu asiantuntemuksestaan, vaikutusvallastaan ja hyvistä palveluistaan. Näin se täyttää sekä kauppakamarilain tavoitteet ja hengen sekä toimii tinkimättömästi jäsentensä odotusten ja tarpeiden mukaisesti. 1.2 Missio – olemassaolon oikeutus Kauppakamarilla on kaksi missiota, jotka molemmat ovat sekä sen jäsenten että toimintaympäristön etujen mukaisia: a) parantaa toiminta-alueensa elinkeinoelämän toimintaedellytyksiä sekä b) hoitaa sille määrätyn julkisen tehtävän eli ulkomaankaupan asiakirjojen vahvistamiset. Kauppakamarilain mukaisesti ja missionsa toteuttamiseksi kauppakamari: a) edistää toiminta-alueensa elinkeinoelämän toimintaedellytyksiä, yrittäjyyttä,
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk0MTY=