Kauppakamarivuosi 2024

8 Tavoitteena on, että toiminnan hyvä laatu realisoituu jäsenmäärän kasvuna. Koulutustoiminnan ja muiden palveluiden myynnin kautta pyritään järjestelmällisesti saamaan jäseneksi aktiivisesti kauppakamarin palveluita käyttäviä yrityksiä. 2.12 Imatran seudun kauppakamariasiamies Kauppakamarin toiminnan vahvistamiseksi Imatran seutukunnalla on yhteistyösopimus Imatran Kaupunkikeskustat ry:n (IMITSI) toiminnanjohtaja Mervi Leinosen kanssa. Leinonen toimii oman toimensa ohella kauppakamariasimiehenä Imatran seutukunnalla. Hänen tehtävänään on välittää kauppakamariin liittyvää tietoutta toiminta-alueellaan ja toimia yhdyshenkilönä kauppakamarin toimiston suuntaan. 3 JÄSENSTRATEGIA Kauppakamarin jäsenkunnan tärkein ominaisuus on kattavuus: jäsenten tulee muodostaa kattava ja edustava otos maakunnan yrityksistä ja niiden sidosryhmiin kuuluvista yhteisöistä niin toimialaan, sijaintipaikkakuntaan kuin kokoon nähden. Kaikkien suurimpien (yli 50 työntekijää) työnantajien halutaan olevan kauppakamarin jäseninä ja aktiivisesti toiminnassa mukana. Näin säilytetään kauppakamarin vaikuttavuus, joka palvelee koko jäsenkuntaa. Pidemmän aikavälin tavoitteena on kattavuudeltaan kasvavan jäsenmäärän myötä kehittyä maakunnan koko elinkeinoelämän entistä voimakkaammaksi puolestapuhujaksi. Tämä edellyttää myös jäsenistön vaikutusmahdollisuuksien ja hyvän palvelutarjonnan ylläpitämistä. 4 RESURSSIT Kauppakamarilla tulee olla riittävät resurssit sekä lakisääteisten että maksullisten palveluiden tuottamiseen ja vaikuttamistyön hoitamiseen jäsenkunnan odottamassa laajuudessa. Resursseilla tarkoitetaan tässä yhteydessä osaava henkilöstöä, jäsenneltyä tietoa, toimitiloja ja järjestelmiä sekä toiminnan ylläpitämiseen ja vakauteen tarvittavaa tulonhankintaa ja varallisuutta. 4.1 Varainhankinta ja vakavaraisuus Kauppakamari on voittoa tavoittelematon yleishyödyllinen yhteisö. Ydintehtävät voidaan tulonmuodostuksen kannalta jakaa kolmeen osa-alueeseen:

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk0MTY=